Ny telefonväxel - mindre problem

Hur många företag lider egentligen i onödan sett till hur kommunikationen fastnar mellan stolarna - oavsett om det handlar om intern sådan eller gentemot kunderna? Alla som någon gång ringt och försökt få tag på rätt personer inom ett företag vet vad vi talar om. Ofta hamnar man i en telefonkö och därefter så tar det evigheter innan någon svarar; denna någon är sällan den man söker - något som skapar missnöje och som definitivt kan få en att överväga andra alternativ.

Det är egentligen konstigt att företag lever kvar i gamla system. Hela samhället utvecklas och digitaliseras; något som gör att behoven och kraven hos både kunder och anställda ändras. Möter man inte den nya tiden så blir det A) svårt att få kunder och svårt att behålla de befintliga B) svårt att hålla kvar den personal man har.

En telefonväxel ger större frihet

Hur kan de nya kraven då se ut och hur kan man möta dessa? Vi kan direkt peka på ett område som skulle kunna lösa upp många knutar. Detta i form av en telefonväxel - en modern och uppdaterad sådan. Genom en ny telefonväxel så öppnar man upp för en rakare kommunikation.

Ponera att person A ringer till person B och behöver hjälp som det visar sig att endast person C kan ge - men person C är dock på semester och ersatt av vikarien, person D. Kan man snabba på den kontakten? Det är klart man kan; person B kan genom en ny telefonväxel använda sin mobiltelefon och koppla person A direkt till vikarien, person D.

Eller ännu bättre: person C - som alltså har semester och sitter på en mysig uteservering i Thailand - kan också involveras och ta emot samtalet. Utan någon skyhög mobilräkning. En ny telefonväxel kräver endast wi-fi och är - oberoende av operatör - alltså fullt möjlig att använda utomlands. Det är också en viktig del i den globalisering vi ser; vill en av dina anställda jobba från ett annat land - eller från sitt vardagsrum - så kan en ny telefonväxel underlätta detta. Något som rent praktiskt kan spara in pengar på höga kontorskostnader och annat.

Samma telefon - olika nummer

Du som anställd kan själv välja vilket nummer du vill ska synas då du ringer. Du kan ha ett och samma abonnemang - som sagt; en ny telefonväxel kräver bara wi-fi - och logga in då du börjar jobba; och logga ut så arbetsdagen är över.

I och med att denna typ av mobila växel inte är låst rent geografiskt så kan företag med mer global handel använda sig av systemet och slippa skyhöga operatörskostnader. Världen blir mindre och mer global: möt detta med en uppdaterad telefonväxel - både för dina anställda och dina kunders skull.

wx3 är ett företag som arbetar med moderna telefonväxlar.

3 sep 2018

Webbprofil skriver om allt som har med marknadsföring på nätet, teknik och IT att göra. Följ vår blogg för att hänga med i det senaste!